Stockholmspolisens Idrottsförening Fäktning (SPIFF)

Full Version: Longsword Sparring January Agreement 2015 - 2015-01-06
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Starts: 2015-01-06 06:00 PM
Ends: 2015-01-06 08:00 PM
Mästersamuelsgatan 60
Longsword Sparring January Agreement 2015

Let's have a meeting in the democratic spirit to reach an agreement about how we in the future want our longsword sparring to be conducted and whether and how we should encourage members to participate in tournaments.

All SPIFF member are hereby invited to this meeting.

Meeting agenda:
Item 1:
Recommendations for the forms of longsword sparring should be clarified with regard to protection, weapons and rules. This topic should be geared towards a future integration into HEMA Sweden and to minimize any risk of injuries. I shall bring an assortment of swords and protective gear for all to look at. Please read the attached pdf prior to this meeting to see whether the Swordfish Tournament Rules have anything that You think we should have as well.

Item 2:
The purposes or goals for the SPIFF longsword sparring and other club activities should be clarified. This should be clarified for the purpose of increasing motivation and to clarify the ambition of SPIFF.
E.g. participation in one contest per term for x participants among our top ten.

Item 3:
Club colors, what should the SPIFF competition team look like? Stockholms Stigmän have orange shirts and socks. Uppsala use yellow, Örebro blue. Which of the SPIFF badge colours, gold, blue and black shoud we use? Should we have a SPIFF badge sewn onto jackets etc.? All this that builds relationships and affiliations is lacking today. It should be adressed to clarify the club's identity and culture.

Other & Övrigt:
Other topics will be adressed if we have the time.
There should be a pub visit afterwards, to conclude this January agreement.

Best regards,
Jens
For those of You who wants more information about where to meet, please contact me or Patrik directly. We are available through the Member List.
Time: 6 p.m. (på kvällen, den stora visaren står på tolv och den lilla på sex)
Place: Mästersamuelsgatan 60
For Contact when we meet send me a text message 076-5438902

BR Patrik
What the SVHEMAF (Svenska HEMA-förbundet) replied:
Quote:---------- Vidarebefordrat meddelande ----------
Från: Andreas Markehed
Datum: 3 januari 2015 22:33
Ämne: Re: Riktlinjer för långsvärdssparring
Till: Jens Gunnarsson

Hej Jens
Nej vi har inga riktlinjer för förbundet angående sparring. Jag ska höra med förbundet om det är någonting som är aktuellt att skapa. Personligen och för min klubb MHFS skulle jag säga att om det är sparring med långsvärd i stål som gäller så skulle jag rekommendera att köra efter Swordfish regler. Det är en grad av utrustning som jag känner att mina elever kan sparras i utan någon större risk för skador. Om det är två fäktare med en del erfarenhet under bältet så kan man sen välja att skala ned på utrustningen, men jag skulle aldrig gå under mask och handskar (gjorda för ändamålet), samt i så fall inte köra med stick då dessa kan vara svåra att begränsa kraften i.

Mvh Andreas Markehed för SVHEMAF


Den 2 januari 2015 16:48 skrev Jens Gunnarsson:

Hej
Som medlem i SPIFF (Stockholmspolisens Idottsförening, sektion Fäktning) saknar jag tydliga riktlinjer för vilka skydd som är lämpliga för olika sorters sparring, i synnerhet med långsvärd eller feder.
Inom SPIFF har vi en gammal princip om att en medlem kan avstå att sparras med någon som är för hårdhänt eller som har undermåliga skydd. Denna princip fungerar i praktiken dåligt för de sparringtillfällen då vi råkar vara ett fåtal deltagare.
Har Svenska HEMA-förbundet rekommendationer om vad som är lämplig skyddsutrustning för t. ex. långsvärdssparring? Vi ska i så fall tacksamt ta emot dem som underlag inför ett internt SPIFF-möte om detta den 6/1-2015.

Tack på förhand
Mvh,
Jens Gunnarsson
For information about how the Stockholms Stigmän handles the equipment issue, click the following link: http://www.stigman.se/utrustning.html
Reference URL's